2 Sunday movies with a little Indian twist

India har lenge vært på min liste over steder å besøke i lang tid og jeg har ennå til gode å krysse det av. For å være ærlig, hvis jeg skulle dratt dit snart jeg er ikke engang sikker på om jeg ville vært i stand til å ta inn over meg all dens skjønnhet. Jeg tror det rett og slett hadde blitt for mye å fordøye.

India has been on my list of places to visit for a long time and I have yet to check it off.
To be honest, if I would go soon I am not even sure I would be able to take in all its beauty, it would just be too much to digest.

India3

India 2

India

Dette er kanskje også grunnen til at jeg likte så godt den første filmen om Best Exotic Marigold Hotel, og jeg er sikker på at jeg vil komme til å like den andre i kveld. Den første filmen klarte å fange essensen av India; luktene, fargene, livet, kaoset. Og  det til tross for at jeg ikke engang har vært der selv hehe.

It might also be the reason why I so enjoyed the first movie about the Best Exotic Marigold Hotel and I am sure I will enjoy the second one tonight. The first movie managed to capture the essence of India; the scents, the colors, the life, the chaos. And I haven´t even been there hehe.

The Best Exotic Marigold Hotel

The Best Exotic Marigold Hotel handler om en gruppe eldre mennesker som ønsker å dra vekk for en stund for å flykte fra sine noe triste liv. De velger å dra på en tur til India. Å bringe en gruppe forskjellige mennesker sammen kan noen ganger bli vanskelig, men å bringe en gruppe forskjellige eldre mennesker sammen kan vise seg å bli enda tøffere.

The Best Exotic Marigold Hotel is about a group of elders wanting a getaway from their somewhat sad lives. They all choose to go on a trip to India. Getting a group of different people together can sometimes get tricky, but getting a group of different elder people together can get even trickier.

47724181fb76d42b857c57088fd39898

ec94b2c94205272949b67ac9c7927f60

004bd70428bf76bf7751401f098c8024

Filmen er morsom, rar og kort fortalt fantastisk. Slik en feel-good film med innslag av dramatiske øyeblikk. Dessuten byr den på noen av de beste skuespillerne gjennom tidene slik som Maggie Smith, Bill Nighy og Judi Dench. Jeg liker også at filmen handler om eldre mennesker som kommer til India for å utforske, og ikke om noen pene tjueåringer kommer til India for å finne seg selv. Forfriskende!

The movie is funny, quirky and wonderful. Such a feel-good movie with a few dramatic moments. Also, it features some of the best actors of all time such as Maggie Smith, Bill  Nighy and Judi Dench. I also love that the movie is about elder people going to India to explore, and not about some 20-something beautiful person going to India to discover himself. Refreshing!

The Second Best Exotic Marigold Hotel

Vi er tilbake i India igjen for å besøke våre gamle venner i The Second Best Exotic Marigold Hotel der Sonny følger sin drøm om å åpne et nytt hotell. Richard Gere er visst med i gjengen, til glede for både meg og kvinner over hele verden.

We are back in India again to re-visit our old friends in The Second Best Exotic Marigold Hotel where Sonny is pursuing his dream of opening a second hotel. Apparently Richard Gere comes to join the gang, both to my and women across the world´s delight. 

915670f2642e635822cf63acdeb39b61

e36c0e3e00bcbdf2d6382f17517b5e4a

190cfd05538a39054e9f5391bb4794d7

Gjett om jeg gleder meg til å synke ned i sofaen og se denne filmen.

Can´t wait to sit down tonight and watch this movie. 

Hvis filmer med India i fokus er noe du ikke får nok av kan jeg også anbefale disse tre filmene:

If you just can´t get enough of movies picturing wonderful India I also suggest these other 3 lovely movies:

Million Dollar Arm
DF-05187R Jon Hamm stars as sports agent JB Bernstein in Walt Disney Pictures’ “Million Dollar Arm.” Ph: Ishika Mohan ©Disney Enterprises, Inc. All Rights Reserved.

Slumdog Millionaire
aa6f2d913def4b2111fb02372c7caa66

Eat Pray Love
45041b1934d68367192b3e41057af1db

Happy movie Sunday 🙂

Leave a Reply

