Upper West Side discoveries

I´ve recently re-discovered Upper West Side. It is such a cosy area with its little shops, designer stores, outdoor restaurants and dog-walking residents. It is, without a doubt, an expensive pat of Manhattan. At least that´s what I tell myself while taking the train back to my slightly more boring and slightly more grey neighbourhood on the east side. *sigh*

Jeg oppdaget nylig den fine bydelen som er Upper East Side. Det er slikt et koselig nabolag med små, søte butikker, utendørsrestauranter og folk som går på tur med hundene sine. Det er uten tvil et noe dyrere strøk på Manhattan. Det er ihvertfall det jeg prøver å fortelle meg selv når jeg tar undergrunnen hjem til mitt noe gråere og noe kjedeligere nabolag. *sukk*

thumb_IMG_6552_1024_Fotor thumb_IMG_6537_1024_Fotor thumb_IMG_6541_1024_Fotor

I love strolling around and discover new shops and cafees or just doing some people watching.

Jeg simpelthen elsker å spasere rundt og kjenne på bylivet, oppdage nye butikker og bare observerer dem jeg passerer på min vei.

thumb_IMG_6566_1024_Fotor thumb_IMG_6568_1024_Fotor

I can´t really stress this enough, I love the variety of this city. You can move from one place to another and get a completely different experience of what New York City is really all about. When in New York you should move around and check out what Brooklyn has to offer, what´s cool in the Village, what´s up in the Bronx, where to go in harlem or what and where to eat in the Financial District. Go discover and find your favourite spot.

Jeg kan ikke si det for ofte, jeg bare elsker variasjonen i denne byen. Man kan bevege seg fra sted til sted og få en helt forskjellig opplevelse av byen og hva som gjemmer seg her. Når man er I New York bør man definitivt bevege seg litt rundt og se hva Brooklyn har å by på, hva som er kult i The Village, hva som skjer i the Bronx, hvor man bør gå i Harlem og hva og hvor man bør spise i Financial District. Gå ut på oppdagelsesferd og finn ditt favorittsted.

thumb_IMG_6571_1024_Fotor thumb_IMG_6563_1024_Fotor

Luckily I am actually living here and get to check out New York step by step. I am in no hurry, so I get to smell the jasmine flowers on the trees along 72nd and drink up my Cafe latte without having to rush to the next place to make the most out of my weekend.

Jeg er heldig som faktisk bor her og kan sakte men sikkert utforske New York. Jeg har det ikke travelt, så jeg kan heldigvis bruke allverdens tid på å lukte på Jasmin-blomstene på 72nd street og drikke opp Cafe Latten min uten at jeg må løpe avgårde til neste sted for å få så mye som mulig ut av en langhelg.

thumb_IMG_6558_1024_Fotor

If you ever make it to this city try to make it up to Upper West Side, such a cute spot in this concrete jungle.

Hvis du kommer deg hit til det store eplet ta en liten tur oppom Upper East Side, en koselig pause fra asfaltjungelen.

Leave a Reply

