Stuff I liked this week

Californication
Jeg har nærmest vært klistret til tv-skjermen for å se Californication de siste ukene. Jeg har egentlig aldri viet noe særlig oppmerksomhet til denne tv-serien før nå. Og hva kan jeg si? Jeg digger Hank Moody, denne sørgelige og deprimerende karakteren av en mann som du ikke klarer å unngå å falle for. Akkurat som alle kvinner i Englenes by. Jeg er spesielt imponert over dialogen i serien, og ikke minst Hanks forførende og sjarmerende måte å ordlegge seg på.  Og så er det soundtracket da, en skikkelig vinner blant soundtracks med både gamle og nyere slagere, inkludert min Rolling Stones favoritt gjennom tidene; You can´t always get what you want. 

I´ve been having a major Californication bingewatching session lasting for the last couple of weeks. Never really watched the stuff before. Untill now. And what can I say….I love Hank Moddy, this tragic and sad character of a man you can´t help but to love. Just like any other woman in the city of angels. I especially am loving the dialogue and Hank`s way with words. And the soundtrack, the soundtrack is a masterpiece of old and new, including my all time favourite Rolling Stones: You can´t always get what you want. (Word!!!!)

8b2fb172b7790e4eaa792a6523ff365b

This video

Hvis ikke dette kan muntre deg opp da jeg ikke jeg altså….

Ja, jeg vet at det er bare en drøss med folk fra forskjellige filmer som danser. Men det gjorde liksom noe med meg. Og det fikk meg til å tenke. Med alle verdens konflikter og uenigheter i verden der vi vektlegger hvor forskjellige vi er….er det ikke da fint å se at man kan samles rundt dans? Dansing behøver ikke et språk for å kunne bli beskrevet, det er en følelse og en stemning. Dansing og musikk er for alle, og den diskriminerer ikke. Vi finner en form for dans i alle kulturer, og det er noe som vi alle kan delta i. Med alle verdens religioner, språk, farger og raser er det så fint at vi fremdeles kan samles gjennom de universelle tingene i livet, slik som dansing. Skål for det!

If this doesn´t make your day then I don´t know what will….

And I know it´s just a bunch of people from different movies dancing. But it moved me in some way. And it got me thinking. With so many conflicts and disputes in this world where we stress how different we are…Isn´t it nice to see things like dance keeping us together? Dancing doesn’t need any language to be described, it´s a feeling and an emotion. Dancing and music is for everyone, and it doesn’t discriminate. We all have some sort of dance in our cultures, and we can all participate. With different religions, languages, colors and races we still gather around for the universal things in life. Like dancing. I´ll toast to that!

Noel Cruz
Jeg sluttet å leke med dokker evigheter siden. Men denne mannen er virkelig litt av en artist. Jeg er helt imponert over det han får til. Han maler på allerede produserte dokker for å få dem til å se mer livaktige ut og ligne mer på kjendisene.

I stopped playing with dolls years ago. But this man, he´s an artist. I mean, I am amazed by what he is able to do. He basically re-paints dolls of famous people or characters and makes the dolls look alive and so so so much alike their originals.

Repainted-Celebrties-Dolls-By-NOEL-CRUZ-042-500x534 f5d66f7fd8c6ed8de0d20aa569a26e30426459f2

b83b4dcc63d39381f91d49df228150697a13df70 article-0-161BAE70000005DC-645_634x342

katniss-everdeen-noel-cruz-barbie-repaint-main

angelina_jolie_maleficent_doll_repaint___noel_cruz_by_noeling-d7j41wh

Pretty awesome!!!

NYC Rooftop pools
Siden jeg har jobbet så hardt og siden New York suger energien ut av deg som ingen annen by jeg tidligere har bodd i tenkte jeg at jeg fortjente litt luksus i hverdagen, New York style!!! Hva er vel derfor bedre enn en 30 minutters massasje og tilgang til spaets svømmebassenget på takterrassen i tillegg? Helgen kan ikke komme for tidlig!

I figured with all my hard working and the fact that New York swallows you whole and spits you right out again I could use some chill time and some pampering New York style. What better way than to book a 30 min massage and get access to the spa rooftop pool at the same time. Weekend cannot come any sooner!!!!

01fe4020d72ebd0e596e8213defa57b8

This cat:
36c79d5a6feb6ac5e2d5dd3f392aac1d

Jamen se på han da!!!!! Hvem vil vel ikke være så fornøyd med livet!!!!

Cmon! Look at him. Don´t we all wanna be this happy?

Leave a Reply

