A day by the pool

Det er ekstremt varmt i New York i juli og gradestokken viser ofte opptil 35 grader. Når det er høy luftfuktighet i tillegg vil man egentlig bare rømme fra byen og dra til nærmeste strand, eller alternativt henge hjemme med Airconditioen på for fullt. Et tredje alternativ er å stikke ned til spa/treningssenteret Equinox og late seg ved bassenget på takterrassen der. Forrige helg gikk jeg for det tredje alternativet.

July is unbearably hot in New York with degrees up to 95 F/35 C. When it is humid as well you just wanna escape the city and hit the beach, or alternatively sit at home with the AC on and all windows completely shut! A third alternative is going downtown to Equinox and doze off by their rooftop pool. Last weekend I went for the third alternative. 

IMG_6692_Fotor

Jeg bestilte en nakke/ryggmassasje på deres spa og fikk full tilgang til takterrassen i samme slengen. Det var uten tvil det beste jeg kunne gjort på en slik varm dag. Massasjen var fantastisk og 30 minutter føltes som 30 sekunder. Etterpå tok jeg med meg sakene mine og latet meg ved svømmebassenget med solen i ansiktet og lett bris i håret. Herlig!

I booked a neck/back massage at their spa and got free access to their rooftop pool included. It was honestly the best way I could have spent that day. The massage was amazing, and 30 minutes felt like 30 seconds. Then, chillin at the pool with the sun in my face and actually a bit of a breeze as well was pretty ok for me.

IMG_6700_Fotor

“And the mountains echoed”

IMG_6698_Fotor

Utsikten fra takterrassen er ganske fin, men den er noe helt annet enn den tradisjonelle “skylineren” som man finner i Midtown. Av en eller annen grunn fikk jeg mer assosiasjoner til Buenos Aires og Havanna enn New York.

The view is pretty great from this place although the skyline in the West Village is nothing like the one of midtown. It reminded me more of Buenos Aires or Havana than New York.

IMG_6701_Fotor

Buenos Aires? Or New York?

IMG_6711_Fotor

Definitivt en topp måte å tilbringe en varm og lat lørdag på.

Definitely a great way of spending my lazy, hot Saturday.

Leave a Reply

