New York in Black and White

There is just something about this city that makes it all the more beautiful in black and white. The pictures come out completely magical and have a story to tell.
Here are a few of my New York moments in black and white.

Jeg vet ikke hva det er med denne byen altså, men alle svart-hvitt bilder blir så magiske og alle med en historie å fortelle. Her er et knippe bilder med mine favorittøyeblikk i svart og hvitt.

That day when there was supposed to be a snow blizzard.

Dagen da vi alle ventet på den store snøstormen.
img_3355

You never know who or what you might run into on any given day in New York. This is from that day when there was a fine gentleman strolling around Midtown Manhattan.

Du vet aldri hva eller hvem du møter på her i New York. Dette er et bilde fra dagen da en kjekk herremann spaserte så fint rundt i Midtown Manhattan.
img_7128

Just another metro moment in New York City.

Et lite øyeblikk fra metroen i New York.
img_7026

I had been out with friends in a bar somewhere in the city and I took the subway home. In the train were only me and this mother with her beautiful little baby boy. I know it is not really polite to take a photo without people´s consent , but I just couldn´t let this moment go undocumented. They were just so perfect together.

En kveld etter jeg hadde vært ute og tatt noen drinker med noen venner i byen tok jeg metroen hjem. I vognen var det bare meg og denne moren med sin nydelige lille gutt. Jeg vet at det ikke er så høflig å ta bilder av fremmede uten deres tillatelse, men jeg klarte bare ikke å la dette fine øyeblikket løpe fra meg. De var bare så perfekte der de satt og omfavnet hverandre.
img_6891

Somewhere around Park Avenue in Manhattan.

Rundt omkring på Park Avenue på Manhattan.
img_6891

I have some friends living in the coolest apartment in Midtown West, and they have the best view ever to observe the city life of Manhattan. New York in a nutshell really.

Et vennepar av meg bor i en skikkelig tødd leilighet i Midtown West, og de har bare den beste utsikten for å kunne titte på bylivet på Manhattan. New York i et nøtteskall.
img_6531

That time when I discovered the greatest Ramen place around the corner to where I work.

Fra den dagen jeg oppdaget at det ligger et Ramen sted rett rundt hjørnet der jeg jobber.
img_6435


Nothing captures the essence of a New York minute like Grand Central Station. Taxis, people everywhere, crazy traffic and a neat system of maneuvering your way to the 7 train.

Det er virkelig ingenting som riktig fanger et New York Minute som Grand Central Station gjør. Taxier, folk overalt, masse trafikk og et plettfritt system for å manøvrere deg frem til 7 toget.
img_6427

New York can be so pretty even when the weather is gloomy and grey. The skyskrapers tend to disappear into the sky and into eternity.

New York er en vakker by, selv på grå regnværsdager. Skyskraperne går i ett med skyene og forsvinner ut i evigheten.
img_6139

The first time I was able to make it to the Rockefeller Center I only made it up to the Rainbow Room. But what a view, and knowing that a lot of pretty important people, Obama included, had stood here in that very room looking down at the city was cool to think about. I eventually did make it all the way to the top a few weeks later though…

Første gangen jeg tok turen til Rockefeller Center kom jeg meg bare opp til the Rainbow Room. Men for en utsikt, og det var så fascinerende å tenke på at en rekke viktige folk, inkludert Obama selv, har stått i nettopp dette rommet og sett utover byen. Riktignok kom jeg meg omsider til toppen et par uker senere….
img_5993

So many pretty places in New York. This is from the Brooklyn Bridge station.

Så mange vakre steder i New York City. Her fra Brooklyn Bridge Station.
img_4419

This is New York for you; high speed with designer bags.

Dette er New York; folk i farten med designervesker.
img_4358

Couple kissing in the winter on Upper East Side.

Et par omfavnet i et kyss i vinter på Upper East Side.
img_4074

Brooklyn Bridge somehow always looks prettier in black and white.

Brooklyn Bridge ser alltid vakrere ut i svarthvitt.
img_3791

From that time I went bar-hopping in East Village with a friend and we ended up in the tiniest little bar serving uniquely bitter drinks. The bar; definitely my style. The drinks; not so much.

Dette er fra den dagen venninnen min og jeg gikk fra bar til bar i East Village og vi omsider endte opp i en liten bar som bare serverte bitre drinker. Baren var definitivt min type bar. Drinkene; kanskje ikke like mye.
img_3709

My cafe; Pennylane. Great coffee for a few buck, but the words of wisdom are for free.

Stamcafeen min; Pennylane. Herlig kaffe for noen dollar, men visdomsordene er gratis.
img_3270

The girl in me wants to pass by Sephora from time to time. Their prettiest shop is to be found on Fifth Avenue.

Jeg har en skikkelig jenteside i meg som alltid vil tilbake til Sephora og kikke litt. Den fineste butikken ligger på Fifth Avenue.
img_3067

New York; the city that never sleeps.

New York City sover aldri.

img_1426-0

Passing through Harlem.

En togtur gjennom Harlem.

Winter was cold and harsh this year. But also beautiful.

Vinteren her var lang og kald. Men den var også vakker.
img_3671

And another metro moment.

Enda et metro-øyeblikk.
img_4819

Shopping in Soho.img_6885

January
img_4072-0

This city!!! So many pretty moments….

Denne byen!!!!! Så mange fine øyeblikk.

Leave a Reply

