Chicago: My kind of town

Chicago is definitely my kind of town. It´s the perfect combination of urban life, busy streetlife and cosy cafees, art, architecture and personality. The windy city swept me off my feet and made me fully embrace this modern and stylish Illinois capital.

dsc_3277dsc_3285img_3602dsc_3267dsc_3361dsc_3368dsc_3275

When you live in New York everywhere is different. Chicago is more quiet, smaller and it really makes me realize why New York is called the city that never sleeps.
But coming to Chicago calms the soul. Whenever I arrive to a new city I get an instant feeling of its energy and spirit. From the moment I arrived I took a liking to Chicago. People are more quiet here, but again, it is probably one of the side effects of living in New York City, everywhere else it is more quiet and people don´t yell as much.
It has a vibrant city feeling without it feeling too overwhelming. People are sweet and genuine and whatever your taste I´m sure you can find what is to your liking in Chicago.

Når du bor i New York virker alt annet helt annerledes. Chicago er mer stille, mindre og det får meg virkelig til å forstå hvorfor New York kalles byen som aldri sover.
Men det å komme til Chicago roer virkelig sjelen. Når jeg ankommer en ny by jeg få en umiddelbar følelse av dens energi og sjel. Fra det øyeblikket jeg ankom Chicago følte jeg umiddelbart at det er en by jeg lett kan like. Folk er mer stille her, men igjen, det er sannsynligvis en av bivirkningene av å bo i New York City, alt annet virker mer stille og folk skriker og skråler ikke riktig så mye hehe.
Chicago har en vibrerende by-følelse uten at det føles for overveldende. Folk er koselige og genuine og uansett hva du er på utkikk etter er jeg sikker på at du kan finne det i Chicago.

img_3569dsc_3266dsc_3273dsc_3268dsc_3274dsc_3378dsc_3384

The spirit of Chicago feels nice and reflective. No wonder the Obama´s have their hearts left behind in this city.
Chicago is also not too pricey. Sipping on a cup of ginger fruit tea was little under 3 bucks and my breakfast at Meli Cafe was quiet affordable considering I took half the food with me home on a very full stomach.

Byen Chicago føles bra og reflekterende. Ikke rart at Obamas har lagt igjen sine hjerter i denne byen. Chicago er heller ikke så vanvittig dyrt. En varm kopp ingefær-fruktte var litt under 3 dollar og min frokost på Meli Cafe var mer enn rimelig ettersom jeg tok halvparten av maten med meg hjem på en veldig full mage.

dsc_3299dsc_3297dsc_3276dsc_3269dsc_3265dsc_3348dsc_3386

My favourite Chicago spots

I spent my time wandering the streets here. Nice and down to earth bars are never hard to find although I found a few that really hit home due to exquisite cocktails and amazing rooftop views. I found The Public Hotel Bar to be just up my street thanks to their exquisite cocktails and the roofterrace cokctail bar/restaurant Green River was nothing short of a delightful break from the traffic while overlooking Lake Michigan.

Jeg brukte mye av tiden på å vandre gatelangs. Ellers var koselige brune barer aldri langt vekke selv om jeg fant noen fine cokctail-barer med utsøkte cocktailer og fantastisk utsikt på taket. The Public Hotel Bar var et perfekt sted for meg å nyte en av deres signaturcokctails og baren/restauranten Green River med takterasse var et perfekt vannhull for en liten pause fra biler og trafikk mens jeg nøt utsikten over Lake Michigan.dsc_3406dsc_3405dsc_3399
Perfect drinks and food at Green River
dsc_3310
Chicago has a range of cute little cafes that I can truly appreciate. I found one of a kind cafes around the city that offered good coffee and delicious cookies. My sweet tooth was satisfied when indulging into every bakery goods, delicious chocolate cookie muffin patisserie.

Chicago har en rekke søte små kafeer som jeg falt hodestups for. Jeg fant mange herlige kafeer rundt i byen som tilbyr god kaffe og deilige kaker. Søtsuget ble tilfredsstilt av søte bakervarer og deilig sjokolademuffins.
img_3593img_3592dsc_3291

I found it easy to get around in Chicago due to a good transportation system. I never went far though and kept within a certain radius of the city. Had I had a bit more time I would have definitely loved to explore different corners of this city as I am sure it has a lot more to offer than the little I got to see. And the little I did get to see I enjoyed to the full.

Det var forholdsvis enkelt å komme seg rundt i Chicago grunnet et godt transportsystem. Jeg gikk uansett aldri langt og holdt meg innenfor en viss radius av byen. Hadde jeg hatt litt mer tid hadde jeg definitivt brukt den på å utforske forskjellige deler av denne byen ettersom jeg er sikker på at den har mye mer å tilby enn det lille jeg fikk se. Og det lille jeg så nøt jeg maks.
dsc_3339dsc_3340dsc_3342img_3603dsc_3263img_3583img_3539

My trip to Chicago was a bit too quick and short so I guess I see no other option than to return to the “Windy City”. See you soon Chicago, it was a true pleasure!

Turen min til Chicago var over litt for kjapt så jeg ser ingen annen utvei enn å komme tilbake snart til vindens by. Sees snart Chicago, gleden var virkelig på min side!

2 thoughts on “Chicago: My kind of town

  1. Så kjekt å sjå igjen byen!
    Byrjar å bli ei stund sidan eg var der, men hadde mange av dei same inntrykka! Særleg roen var ein av tinga eg satt veldig pris på. Håpar du hadde ein fin tur!

    Like

    • Hei Ingvild,
      Ja det var en veldig fin tur, jeg likte Chicago veldig godt. Fin arkitektur, hyggelige mennesker og spennende kunst.
      Kjekt å høre du likte byen også 🙂

      Like

Leave a Reply

